26.11.2014
        
    
        Budovu ministerstva dopravy si v rámci dne otevřených dveří prohlédlo 1 367 lidí
    
    
        Celkem 1367 lidí navštívilo v pondělí 17. listopadu budovu ministerstva dopravy, v níž za totality sídlil Ústřední výbor Komunistické strany Československa. Ministerstvo otevřelo budovu veřejnosti u příležitosti 25. výročí 17. listopadu. Návštěvníci si mohli prohlédnout reprezentativní místnosti úřadu, pracovnu ministra, unikátní podzemní kryt či prostory bývalého bytu Gustáva Husáka. Zájemci si mohli ministerstvo projít individuálně po vyznačené trase či s průvodkyněmi Pražské informační služby.
    
    Budova dnešního ministerstva dopravy byla postavena kolem roku 1930  jako ministerstvo železnic a byla největší vládní budovou té doby. Během  totality v ní sídlil Ústřední výbor KSČ. Prostory s pozoruhodnou  předválečnou i komunistickou historii byly pro veřejnost poprvé otevřeny  loni v říjnu. I v pořadí druhý den otevřených dveří ministerstva  dopravy vzbudil velký zájem - úřad stejně jako loni navštívilo téměř  1400 lidí.
Svou činnost představily v rámci dne otevřených dveří  samostatné oddělení BESIP i tři podřízené organizace ministerstva  dopravy - Ředitelství silnic a dálnic, Správa železniční dopravní cesty a  Ředitelství vodních cest. Svou expozici měl v místnosti velkého kolegia rovněž Odbor fundů EU, kde samotní pracovníci prezentovali Operační program Doprava a rozdávali bezpečnostní a informační předměty, jako jsou reflexní pásky a přívěšky, autolékárničky a autoatlasy. Návštěvníci se mohli seznámit také  s fotografiemi z výstavby provizorních mostů v místech zasažených  povodněmi a vyzkoušet si otočný simulátor dopravní nehody.
Budova  ministerstva dopravy byla nejrozsáhlejším vládním objektem  meziválečného Československa s 847 kancelářemi a sedmi kilometry chodeb.  V roce 1960 sem přesídlil ÚV KSČ, a budova se tak stala svědkem řady  událostí, které určovaly osud tehdejšího Československa. Zadržením  generálního tajemníka ÚV KSČ Alexandra Dubčeka v jejích zdech v roce  1968 fakticky skončily naděje spojované s reformním pražským jarem.  V sedmdesátých a osmdesátých letech pak budova sloužila špičkám  komunistické strany v čele s prezidentem a generálním tajemníkem ÚV KSČ  Gustávem Husákem. V současné době je objekt sídlem ministerstva dopravy a  generálního ředitelství Českých drah.