Přístav Děčín - Rozbělesy, modernizace přístavní zdi


Příjemce:
Ředitelství vodních cest ČR

Místo realizace projektu:
Ústecký kraj

Přesné místo realizace:
Děčín

Datum zahájení: 1.1.2007   Datum ukončení: 30.6.2008

Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava: 2.4.2009

Projekt schválen v rámci prioritní osy:
6 - Podpora multimodální nákladní přepravy a rozvoj vnitrozemské vodní dopravy

Oblast podpory:
6.2 - Rozvoj a modernizace vnitrozemských vodních cest sítě TEN-T a mimo TEN-T

Zdroj financování EU: Evropský fond pro regionální rozvoj

Schválený příspěvek z fondů EU: 23 174 202 Kč

Celkové náklady projektu včetně DPH: 27 263 768 Kč

certifikováno – příspěvek EU: 20 856 782 Kč (k 22.11.2024)



Video projektu
VIDEO

Zobrazit polohu projektu na mapě





Základní informace o projektu:
Projekt řešil modernizaci původní kamenné přístavní zdi v prostoru přístavního bazénu ochranného a zimního přístavu Děčín – Rozbělesy. Stavba se skládala ze 2 stavebních objektů: stavební úpravy přístavní zdi a prodloužení přístavní zdi. Základním požadavkem na technické řešení bylo zajištění bezpečného vyvázání plavidel odpovídající potřebám při manipulacích při nakládce a vykládce, což bylo vyřešeno zřízením nové štětové stěny náhradou stávající ve špatném technickém stavu a přibetonávkou nové železobetonové stěny před stávající kamennou zdí. Původní kamenná přístavní zeď délky 162,0 m byla stavebními úpravami zesílena a zaberaněním štětových stěn na obou koncích zdi prodloužena na celkovou délku 187,35 m.Vznikla tak překladní hrana pro 2 lodní polohy, jedna poloha pro překlad těžkého a velmi těžkého kusového zboží (částí investičních celků) s hmotností do 200 t a druhá pro překlad sypkých substrátů. Přístavní zeď byla zesílena svislými mikropiloty z ocelových trubek v základovém ústupku před kamenným lícem zdi v osové vzdálenosti po 1,5 m. Na něm byla provedena betonáž nového svislého a přímkového líce zdi. Původní zeď byla půdorysně v oblouku cca 1510 m a proto byla provedena betonáž ve 2 přímých úsecích se zlomem přibližně ve středu celkové délky zdi pod úhlem cca 2,6°. V líci nové betonové části zdi byla instalována 4 výstupní schodiště. Vyvazování plavidel během nakládky a vykládky je řešeno pomocí typových pacholat a vázacích trnů.Oproti investičnímu záměru došlo ke změně technologie stavebních prací, vyvolané výsledky průzkumů stávající přístavní zdi. Užitná hodnota investice se touto změnou nesnížila, naopak došlo k jejímu zlepšení.


Aktuální stav:
realizace projektu ukončena

Další informace:

 



Poslední aktualizace údajů: 16.10.2017

Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: