Elektrizace traťového úseku vč. PEÚ Šatov - Znojmo
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Jihomoravský kraj
Přesné místo realizace:
Znojmo (Olbramkostel - Šatov - Hodonice)
Datum zahájení:
30.5.2008
Datum ukončení:
30.11.2009
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
6.8.2008
Datum schválení projektu Evropskou Komisí:
14.1.2011
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
879 434 730 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
1 464 756 720 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
783 283 704 Kč (k 4.2.2011)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Projekt řešil předelektrizační úpravy a vlastní elektrizaci v traťovém úseku Šatov - Znojmo a vybraných kolejí v žst. Znojmo, jakož i ochranu sdělovacího a zabezpečovacího zařízení před vlivy střídavé trakce v úsecích Znojmo – Olbramkostel a Znojmo – Hodonice. Z hlediska organizace drážní dopravy bylo cílem projektu přímé železniční spojení Wien-Znojmo bez nutnosti přestupu v žst. Retz, kde původně končila elektrizovaná trať. Na trati Wien-Znojmo je město Znojmo největší aglomerací s 35 000 obyvateli.
Z hlediska železniční infrastruktury bylo cílem této stavby dosáhnout vyšších rychlostních parametrů trati pro zkrácení jízdní doby vlakových spojů a zároveň provést modernizaci stávajících železničních staveb a zařízení tak, aby odpovídala současným požadovaným technickým parametrům. Rozhodujícím přínosem bylo dosažení přechodnosti kolejových vozidel traťové třídy D4 UIC, ložné míry UIC – GC, modernizace stávajícího zabezpečovacího zařízení, zajištění požadované propustnosti a zvýšení maximální traťové rychlosti na 90 km/h.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Stavba Elektrizace traťového úseku vč. PEÚ Šatov – Znojmo představovala vybudování těchto rozhodujících kapacit:
- Zavedení nápravového tlaku 22,5 tuny a třídy zatížitelnosti D4;
- Rekonstrukce železničního svršku převážně materiálem S49, v obloucích s poloměrem do 300 m bude použit materiál UIC60;
- Modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení;
- Elektrizace traťového úseku
- Zvýšení traťové rychlosti na 90 km/h a odstranění lokálních omezení rychlosti;
- Průměrné jízdní doby osobních vlaků 10 min v celém úseku Retz – Znojmo resp. 29 min včetně přestupů (časová úspora 2 min. resp. 26 min.);
- Průměrné jízdní doby nákladních vlaků 15 min (časová úspora 1 min);
- Zabezpečení stanic a trati zabezpečovacím zařízením 3. kategorie dle technické normy železnice 34 2620;
- Rekonstrukce mostů a objektů na třídu zatížitelnosti D4 při rychlosti 90 km/h.
Více informací na stránkách příjemce
zde.
Poslední aktualizace údajů:
31.10.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: