Stavba Elektrizace trati Zábřeh-Šumperk byla stavba značně rozsáhlá a složitá a představovala vybudování těchto rozhodujících kapacit:
- Zavedení nápravového tlaku 22,5 tuny a třídy zatížitelnosti D4;
- Rekonstrukce železničního svršku v jednotlivých žst. převážně regenerovaným materiálem R65;
- Rekonstrukce hlavní koleje novým materiálem (kolejnice tvaru S49 na betonových pražcích)
- Na základě geotechnického průzkumu je na vytypovaných místech navržena sanace žel.spodku a odvodnění zemní pláně a železničního tělesa
- Modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení;
- Elektrizace traťového úseku;
- Zvýšení traťové rychlosti do 100 km/h a odstranění lokálních omezení rychlosti;
- Zkrácení pravidelných jízdních dob o 1,5 až 3 minuty, podle směru jízdy a nasazení drážního vozidla ve prospěch elektrizace trati.
- Zabezpečení stanic a trati zabezpečovacím zařízením 3. kategorie dle technické normy železnice 34 2620;
- Rekonstrukce mostů a objektů na třídu zatížitelnosti D4 při rychlosti do 100 km/h.
Více informací na stránkách příjemce
zde.