Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor, 1. část, úsek Doubí u Tábora - Tábor
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Jihočeský kraj
Přesné místo realizace:
Tábor, Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí, Košice
Datum zahájení:
1.12.2006
Datum ukončení:
31.7.2009
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
23.4.2008
Datum schválení projektu Evropskou Komisí:
19.3.2010
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
1 826 256 935 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
3 645 400 780 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
1 629 470 038 Kč (k 22.11.2024)
|
|
VIDEO
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Projekt "Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor, 1. část, úsek Doubí u Tábora - Tábor" byl součástí 4. národního železničního koridoru (IV. TŽK) Děčín státní hranice – Praha – Benešov u Prahy – Tábor – České Budějovice – Horní Dvořiště.
Z vnitrostátního hlediska pak IV. koridor v úseku Praha - České Budějovice spojuje krajské město České Budějovice s hlavním městem Praha. Traťový úsek Doubí u Tábora– Tábor je současně částí traťového úseku Veselí n.L. - Tábor se silnou příměstskou dopravou aglomerace Planá n.L. – Sezimovo Ústí – Tábor.
Obecným cílem projektu bylo výrazné zkvalitnění služeb v osobní i nákladní dopravě a zvýšení přepravní výkonnosti zdvojkolejněním tratě. Důležitým cílem projektu bylo zlepšení dostupnosti, snížení externích účinků z dopravy. Zkvalitnění technických parametrů tratě umožnilo zvýšení rychlosti do 160 km/h tzn. zkrácení jízdních dob jak pro osobní tak nákladní dopravu.
Realizací projektu bylo dosaženo splnění současných požadavků na interoperabilitu, evropských parametrů a standardů, které vyplývají z mezinárodních dohod AGC a AGTC.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Pro cestující veřejnost realizace projektu zejména přinesla:
- Zlepšení bezpečnosti prostřednictvím moderního zabezpečovacího zařízení
- Sníženou přepravní dobu pro všechny cestující (lokální, dálková a mezinárodní doprava) a možné zvýšení frekvence příměstských vlaků na jih od Prahy
- Snadnější a bezpečnější přístup k vlakům (zvýšená nástupiště s přístupovým podchodem nebo nadchodem, přizpůsobená i pro cestující se sníženou hybností)
- Zkvalitnění nádražních prostor
Pro zasilatele zboží realizace projektu přinesla:
- Zvýšení nákladové kapacity (zatížení D4 a skříň UIC-GC)
- Zvýšení kapacity trati (pro nákladní vlaky bude k dispozici více vlakových cest)
Lidem žijícím podél koridoru realizace projektu přinesla:
- Snížení hladiny hluku z provozu vlaků (instalace protihlukových bariér, instalace zvukové
- Eliminaci některých hlučných konstrukcí (přímé připevnění kolejí na kovových mostech nahrazeno zaštěrkovanými kolejemi)
- Možný přesun ze silniční dopravy na železnici
Více informací na stránkách příjemce
zde.
Poslední aktualizace údajů:
16.10.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: