Optimalizace trati Benešov u Prahy - Strančice
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Středočeský kraj
Přesné místo realizace:
Benešov, Praha - východ
Datum zahájení:
6.10.2006
Datum ukončení:
31.5.2010
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
19.2.2008
Datum schválení projektu Evropskou Komisí:
21.12.2009
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
2 600 257 413 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
4 785 134 635 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
2 310 305 875 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Optimalizace tohoto traťového úseku nacházejícího se v Středočeském kraji byla jedním z projektů, které měly za účel modernizaci celého 4. tranzitního železničního koridoru ze stanice Děčín státní hranice – Praha – Benešov u Prahy – Tábor – České Budějovice – Horní Dvořiště).
Tento 23,95 km dlouhý úsek byl dvoukolejný a elektrifikovaný. Po optimalizaci se zvýšila maximální povolená rychlost z původních 80 km/h na 125 km/h pro vlaky s výkyvnými soupravami a 110 km/h pro konvenční vlaky. Rozsah optimalizačních prací na tomto úseku zahrnoval zesílení železničního spodku, rekonstrukci odvodňovacího systému, zesílení nebo rekonstrukci mostů a podchodů, výměnu železničního svršku (traťové a nadzemní vedení), výstavbu protihlukových opatření v délce necelých 18 km a obnovu řídícího a komunikačního vybavení.
Optimalizace železniční trati přinesla výrazné zlepšení kultury cestování. Toto se týká jak vlastní plynulosti jízdy, tak odbavování cestujících ve stanicích a zastávkách. Realizací stavby byl zajištěn přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Zároveň došlo k modernizaci informačního systému, zvýšila se spolehlivost provozu a zkrátily jízdní doby.
Díky tomu, že projekt byl součástí páteřní železniční sítě v České republice, spojující Prahu s Českými Budějovicemi, cílovou skupinou projektu byli všichni její obyvatelé. Další cílovou skupinou jsou také zahraniční zákazníci využívající toto napojení české železniční sítě s rakouskou.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Další informace jsou k dispozici na stránce projektu na webu SŽDC -
zde.
Poslední aktualizace údajů:
16.10.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: