OBNOVA VOZOVÉHO PARKU LINKY R13 BRNO - BŘECLAV - OLOMOUC
Příjemce:
České dráhy, a.s.
Místo realizace projektu:
Jihomoravský kraj
Přesné místo realizace:
Brno-město, Brno-venkov, Břeclav, Hodonín, Uherské Hradiětě, Zlín, Kroměříž, Přerov, Olomouc
Datum zahájení:
25.7.2014
Datum ukončení:
31.12.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
30.11.2015
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.3 - Pořízení a modernizace železničních kolejových vozidel
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
943 542 500 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
1 576 271 000 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
943 336 120 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Jednalo se o kompletní náhradu vozového parku šesti novými jednotkami, které zajišťují základní dopravní obslužnost na zvolené meziregionální lince a přineslo zvýšení kvality cestování a přepravních služeb. Předpokladem bylo zachování stávajícího základního 2 hodinového taktu zkráceného ve špičkách v pracovní dny v úseku Brno - Hodonín na 1 hodinový takt a časových poloh. Nové jednotky jsou jednopodlažní snadno průchodné, s oddělením mezi nástupními prostory a místy k sezení. Odděleny jsou rovněž místa pro cestující s dětmi. V jednotkách jsou místa první i druhé třídy. Ve vozidlech jsou i sklopná sedadla a to obvykle u míst pro přepravu jízdních kola kočárků. Mezi základní vybavení interiéru patří klimatizace, uzavřený systém WC, elektronický informační a rezervační systém, prostory pro přepravu jízdních kol a kočárků a připojení k internetu. Ve vozidlech je rovněž umožněna přeprava cestujících na vozíku dle norem TSI PRM (Technical specifications for interoperability - Persons with Reduced Mobility).
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Cílem projektu bylo zajištění kvalitní dopravní obslužnosti meziregionální dopravy díky pořízení moderních železničních vozidel a jejich nasazení na linku R13 Brno - Břeclav - Olomouc. Projekt má dopad na území Jihomoravského, Zlínského a Olomouckého kraje. Projekt představoval celkový provozní koncept zajištění provozu železniční dopravy jako uceleného produktu.
Poslední aktualizace údajů:
31.10.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: