Dálnice D11 - protihluková opatření, 2. etapa
Příjemce:
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Místo realizace projektu:
Středočeský kraj
Přesné místo realizace:
Datum zahájení:
1.4.2014
Datum ukončení:
17.9.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
27.4.2016
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
2 - Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
2.1 - Modernizace a rozvoj dálnic a silnic sítě TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
86 883 482 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
103 791 282 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
47 989 561 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Předmětem projektu byla výstavba protihlukových stěn na dálnici D11: -PHS Sány: v km 46,960-48,215 vlevo o celkové délce 1255 m a výšce 3 m. Výplň PHS byla navržena jako odrazivá z recyklovaných plastů, osazených do ocelových sloupků. Založení bylo provedeno pomocí železobetonových pilot. Stísněné podmínky v prostoru mýtné brány byly vyřešeny gabionovou zdí dlouhou 14 m. Projekt zahrnoval i vyvolané investice: stavební úpravy na tělese dálnice D11, úpravy oplocení dálnice v km cca 46,698-46,958. - PHS Loukonosy: v km 60,048-60,997 vpravo o délce 949 m a výšce nad hranou komunikace 4,5 m, založené na betonových pilotách. Stěny byly provedeny z vysoce pohltivých betonových prefabrikátů. Původně byla na tomto místě v rámci stavby 1104 postavena PHS z panelů stejné konstrukce délky 402 m (km 60,150-60,552) s výškou 2 m nad hranou vozovky. Navýšení této stěny o 2,5 m bylo vzhledem k její konstrukci a hloubce založení ze statických důvodů vyloučeno. Bylo proto zvoleno řešení demontáže stávající stěny a použití demontovaných panelů v co největším rozsahu do konstrukce nové stěny. -PHS Levín: v km 60,723-61,431 vlevo o délce 708 m a výšce nad hranou komunikace 5 m, založené na betonových pilotách. Stěny byly provedeny z vysoce pohltivých betonových prefabrikátů. Původně byla na tomto místě v rámci stavby 1104 postavena PHS z panelů stejné konstrukce délky 371 m (km 61,000-61,371) s výškou 2,5-2 m nad hranou vozovky. Navýšení této stěny o 2,5-3 m bylo vzhledem k její konstrukci a hloubce založení ze statických důvodů vyloučeno. Bylo proto zvoleno řešení demontáže stávající stěny a použití demontovaných panelů v co největším rozsahu do konstrukce nové stěny. -PHS Pamětník: nově navržená PHS v km 62,314-63,098 vpravo o délce 784 m a výšce nad hranou komunikace 3,0 m, založené na betonových pilotách. Stěny byly provedeny z vysoce pohltivých betonových prefabrikátů.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Cílem realizace protihlukových stěn bylo snížení hlukové expozice z provozované dálnice D11 v oblasti bytové zástavby pod povolené hodnoty hygienických limitů hlukových hladin.
Poslední aktualizace údajů:
23.10.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: