Rekonstrukce vybraných úseků D5 včetně dalších modernizačních opatření
    
    
        
            | Příjemce: Ředitelství silnic a dálnic ČR
 
 Místo realizace projektu:
 Středočeský kraj
 
 Přesné místo realizace:
 
 
 Datum zahájení:
                1.10.2011
                  Datum ukončení:
                31.8.2016
 
 Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
                20.4.2016
 
 Projekt schválen v rámci prioritní osy:
 2 - Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T
 
 Oblast podpory:
 2.1 - Modernizace a rozvoj dálnic a silnic sítě TEN-T
 
 Zdroj financování EU:
                Fond soudržnosti
 
 Schválený příspěvek z fondů EU:
                  327 606 649 Kč
 
 Celkové náklady projektu včetně DPH:
                  798 722 367 Kč
 
 
 
		
                    certifikováno – příspěvek EU:
                      258 901 308 Kč (k 30.10.2025)
 
 
 |  | 
   
 
 Zobrazit polohu projektu na mapě
 
 
 
 
 | 
    
    
    
    Základní informace o projektu:
    Předmětem projektu byla rekonstrukce vozovky a výměna svodidel na vybraných úsecích dálnice D5. Konkrétně byla tato opatření rozdělena do šesti staveb. Stavba v km 11,2 - 19,7 vpravo představovala výměnu obrusných a ložných vrstev vozovky, lokálně byla v místech s nízkou únosností a malou tloušťkou asfaltového souvrství navržena výměna celé konstrukce vozovky až po aktivní zónu, případně včetně aktivní zóny. Součástí stavby byla rekonstrukce MÚK Vráž (exit 14) a MÚK Beroun (exit 18). Stavba v km 22,42 - 18,00 vlevo představovala výměnu obrusné vrstvy v celé šířce. Předmětem stavby v km 34,05 - 41,815 vpravo (včetně MÚK Žebrák) bylo vyfrézování AB vrstev krytu a jejich zpětná pokládka, lokálně byly provedeny sanace trhlin v podkladní vrstvě a částečně výměny podkladní vrstvy. Stavba v km 40,7 - 34,0 vlevo (včetně MÚK Cerhovice) představovala rekonstrukci krytových a částečně i ložných vrstev AB krytu v levé polovině vozovky a rekonstrukci obou větví MÚK Cerhovice (exit 41). Stavba v km 61,150 - 66,600 vpravo zahrnula rekonstrukci vozovkového souvrství a výměnu dilatačních závěrů na mostech. Součástí stavby byla výměna AB krytu vozovky včetně části ložné vrstvy, sanace podkladových vrstev v místě poruch, obnova vodorovného dopravního značení, úprava či výměna svodidel a vysvahování či doplnění krajnice a středního dělicího pásu. V rámci projektu "D5, km 0,0 - 28,0, modernizace záchytných systémů" byla vyměněna svodidla ve středním dělicím pásu mimo mosty za svodidla s vyšší úrovní zadržení. Rovněž byla doplněna svodidla na obou okrajích dálnice D5 v kolizních bodech, případně byla zvýšena úroveň zadržení stávajících svodidel na okrajích dálnice.
    
    
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
    
    
    
    
    
Další informace:
    Cílem projektu byla rekonstrukce stávajícího asfaltobetonového krytu dálniční vozovky a výměna svodidel ve středním dělicím pásu, umožňující provoz po kvalitní a bezpečné dálnici D5. Vytvořením nového, rovného a trvanlivého krytu vozovky, zlepšením jeho protismykových vlastností, obnovením vodorovného dopravního značení a výměnou svodidel se zvýšila plynulost a bezpečnost provozu.
    
    
Poslední aktualizace údajů:
    18.9.2017
    
    Fotografie - stav před realizací:
    
    
    Fotografie - realizace:
    
    
    Fotografie - dokončený stav: