Rekonstrukce koleje Křižany - Karlov p. J.
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Liberecký kraj
Přesné místo realizace:
Liberec, Kryštofovo Údolí, Křižany
Datum zahájení:
20.11.2014
Datum ukončení:
20.9.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
29.3.2016
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
82 989 306 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
133 167 518 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
68 438 996 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Projekt stavby řešil rekonstrukci železničního svršku v km 129,587 - 136,226 trati Česká Lípa - Liberec. V rámci stavby došlo k rekonstrukci mostů a propustků na daném úseku, které měly stavební stav 3. Stávající kolejový rošt na dřevěných pražcích byl demontován a vložen kolejový rošt sestávající z převážně užitých kolejnic na užitých betonových pražcích. V traťovém úseku byla nově zřízena bezstyková kolej. Novými odvodňovacími zařízeními bylo zlepšeno odvodnění drážního tělesa. Na zastávkách Novina a Kryštofovo Údolí byla rekonstruována nástupiště - nově byla zřízena nástupiště s výškou hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Stavbou došlo rovněž ke zvýšení rychlosti v traťovém úseku na V=65 km/h.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3, jímž je zlepšením železniční dopravy na síti mimo TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti. Cílem projektu bylo:
1) uvést trať do takového stavu, aby po stavební i provozní stránce vyhovovala platným předpisům a normám,
2) dosáhnout co nejvyšší rychlosti pro všechny typy vlakových souprav (V = 65 km/h) při minimalizaci rozsahu stavebních prací,
3) zajistit bezpečnost provozu, a to jak po stránce řádného technického stavu jednotlivých zařízení, tak z hlediska dodržení volného a schůdného manipulačního prostoru,
4) minimalizovat negativní vliv dopravy na okolní krajinu, přírodní prostředí a životní prostředí vůbec.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Poslední aktualizace údajů:
18.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: