Rekonstrukce mostu v km 56,722 trati Horní Cerekev - Tábor
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Jihočeský kraj
Přesné místo realizace:
Chýnov
Datum zahájení:
27.1.2015
Datum ukončení:
30.11.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
11.3.2016
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
16 301 782 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
28 118 269 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
14 494 786 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Jednalo se o klenutý kamenný most o 9-ti polích, který je postaven z jemnozrnné žuly spojené vápennou maltou. Viadukt sleduje průběh osy koleje. Trať je částečně v přímé, na mostě přechází v přechodnici. Směrem k Táboru klesá se sklonem cca 19 promile. Délka mostu činí 135,5 m. Max. výška nivelety nad okolním terénem je 26,6 m. Nosnou konstrukci tvoří 9 žulových půlkruhových kleneb o světlosti 7x12 m a 2x8 m. Spodní stavba sestává ze dvou opěr a osmi pilířů, vesměs ze žulového nepravidelného lomového kamene. Viadukt se díky svému stáří vyznačoval řadou poruch - zdivem silně prosakovalo vápenné mléko, tvořily se krápníky, prosakovala voda. Spáry průčelního zdiva a říms byly popraskané, místy se vydrolovaly, porostlé vegetací. Izolace byla, vzhledem k vápenným výluhům na podhledu kleneb, nefunkční nebo značně poškozená. Rekonstrukce mostu obsahovala takové stavební zásahy, které prodlouží životnost mostu o další desetiletí a zajistí požadovanou normovou průchodnost a přechodnost na tomto viaduktu.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo sít TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti. V rámci této stavby byla zkrácena jízdní doba mezi stanicemi přilehlými stanicemi a to zvýšením omezené rychlosti z 50 km/h na 70 km/h. Toho bylo možné dosáhnout pouze rekonstrukcí nosné konstrukce a spodní stavby.
Poslední aktualizace údajů:
18.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: