Rekonstrukce trati Klatovy - Železná Ruda
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Středočeský kraj
Přesné místo realizace:
Železná Ruda, Hamry, Nýrsko, Dešenice, Janovice nad Úhlavou, Bezděkov, Klatovy
Datum zahájení:
3.7.2014
Datum ukončení:
29.7.2016
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
1.3.2016
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
588 252 588 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
894 985 703 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
570 804 192 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Stavba byla liniovou dopravní stavbou umístněnou na traťovém úseku Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín tratě Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín. Realizovaný úsek je jednokolejný, neelektrifikovaný s převažující osobní dopravou.
Technické řešení zahrnovalo rekonstrukci železničního spodku a svršku, úpravu nástupišť, přejezdů, a propustků v nezbytně nutném rozsahu pro jejich uvedení na normový stav a zajištění montáže zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Dále řešilo modernizaci zabezpečovacího zařízení s dálkovým ovládáním stanic ze ŽST Železná Ruda- Alžbětín. Součástí stavby byla výstavba odpovídajícího sdělovacího a informačního zařízení, pokládka traťového metalického a optického kabelu, místní kabelizace stanic, elektronická ochrana technologických objektů a technologií, kamerový systém pro zajištění bezpečnosti cestujících a informační zařízení pro cestující. Původní zabezpečovací zařízení 1. resp. 2. kategorie v jednotlivých železničních stanicích již vzhledem ke stáří a celkové opotřebovanosti nevyhovuje současným nárokům na provoz a na jeho bezpečnost.
Projekt byl fázovaný. Rozdělení projektu do fáze č. 1 a fáze č. 2 bylo provedeno v souladu s rozhodnutím Komise C (2015) 2771 a metodickým dokumentem COCOF_12-0047-02-EN.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3, jímž je zlepšení železniční dopravy na síti mimo TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti.
Poslední aktualizace údajů:
18.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: