Diagnostika jedoucích železničních vozidel včetně řídícího systému
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Celá ČR
Přesné místo realizace:
Datum zahájení:
14.7.2015
Datum ukončení:
25.6.2016
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
1.3.2016
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
391 829 837 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
605 566 391 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
262 869 621 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Jednalo se o instalaci indikátorů a o řídicí systém těchto indikátorů. Realizací projektu vzniklo 42 nových indikátorů, které zvyšují bezpečnost na železniční síti v oblasti sledování horkých ložisek, horkých obručí, plochých kol u jedoucích železničních vozidel. Tyto indikátory byly napojeny do řídicího systému, který z dlouhodobého hlediska a v návaznostech vyhodnocuje naměřené hodnoty na jednotlivých indikátorech. Server řídicího systému je umístěn v pracovišti Technické ústředny dopravní cesty (TÚDC) Praha, klientská pracoviště pak jsou umístěna v CDP (Centrálním dispečerském pracovišti) Praha a CDP Přerov. Cílem projektu bylo dosáhnout zvýšení bezpečnosti včasným odhalením horkých ložisek, brzd, obručí a plochých kol. Díky tomu došlo ke snižování zpoždění vlaků následkem pozdě odhalené nebo neodhalené závady, ke snížení počtu požárů kolem trati, menšímu opotřebovávání kolejnic a ostatních součástí železničního svršku a zamezení výrazného množství lomů kolejnic. V souladu s globálním cílem prioritní osy 1, jímž je zlepšení železniční dopravy na síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Poslední aktualizace údajů:
18.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: