Trať 340 Brno - Uherské Hradiště v úseku Blažovice - Nesovice
    
    
        
            | Příjemce: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
 
 Místo realizace projektu:
 Jihomoravský kraj
 
 Přesné místo realizace:
 
 
 Datum zahájení:
                1.8.2015
                  Datum ukončení:
                30.11.2015
 
 Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
                14.12.2015
 
 Projekt schválen v rámci prioritní osy:
 3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
 
 Oblast podpory:
 3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
 
 Zdroj financování EU:
                Fond soudržnosti
 
 Schválený příspěvek z fondů EU:
                  793 188 021 Kč
 
 Celkové náklady projektu včetně DPH:
                 1 455 223 183 Kč
 
 
 
		
                    certifikováno – příspěvek EU:
                      722 499 485 Kč (k 31.10.2025)
 
 
 |  | 
   
 
 Zobrazit polohu projektu na mapě
 
 
 
 
 | 
    
    
    
    Základní informace o projektu:
    V úseku Blažovice - Slavkov u Brna byl železniční svršek obnoven mezi výměnovými styky krajních výhybek žst. Blažovice a žst. Slavkov u Brna v obou kolejích jako bezstykový materiálem novým z kolejnic 49E1 s betonovými pražci B91S/2, s pružným upevněním svěrkami Skl 14. Štěrkové lože jednotně 35 cm pod pražcem. V úseku Slavkov u Brna - Bučovice byl železniční svršek opraven v km 24,022-32,656 mezi krajními výhybkami stanic. V rámci opravy železničního svršku byla v tomto úseku provedena výměna stávajícího kolejového roštu za nové betonové pražce minimální hmotnosti 252 kg s rozdělením "d", s bezpodkladnicovým upevněním W14 a pružnými svěrkami, včetně výměny kolejnic za nové kolejnice typu 49E1. V úseku Bučovice - Nesovice byl opraven stávající svršek včetně opravy materiálu a tvaru štěrkového lože do předepsaného stavu. Použit byl svršek tvaru S49 (kolejnice 49 E1) s pružným bezpodkladnicovým upevněním na betonové pražce B91 S/2. Celkový rozsah prací v obou kolejích dvoukolejné tratě  v úseku Bučovice - Nesovice činil 8 642 m. V místě přejezdů byla použita upevňovadla s antikorozní úpravou. V celém úseku byl proveden nový návrh geometrické polohy koleje s využitím nedostatku převýšení do 130 mm. Nová nástupiště byla vybudována s délkou nástupištní hrany 170 m, výška 550 mm nad temenem kolejnice. Rekonstruované přejezdové konstrukce jsou celopryžové. U mostních objektů byly provedeny stavební úpravy, které umožňují provozování drážní dopravy v souladu s platnými předpisy a normami.
    
    
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
    
    
    
    
    
Další informace:
    Projekt byl v souladu s globálním cílem prioritní osy 3, jímž je zlepšením železniční dopravy na síti mimo TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti. Výrazně se zvýšil komfort a atraktivita železniční dopravy pro cestující, bylo zajišťěno spolehlivé provozování železniční dopravy a bezpečnost pohybu cestujících, zvýšila se kultura cestování na zastávkách.
    
    
Poslední aktualizace údajů:
    18.9.2017
    
    Fotografie - stav před realizací:
    
    
    Fotografie - realizace:
    
    
    Fotografie - dokončený stav: