Trať 024 Ústí nad Orlicí - Lichkov, úsek Ústí nad Orlicí - Letohrad
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Pardubický kraj
Přesné místo realizace:
Datum zahájení:
1.11.2015
Datum ukončení:
1.6.2016
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
8.1.2016
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
384 840 906 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
614 288 644 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
137 207 339 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Železniční trať Ústí nad Orlicí - Lichkov - Štíty / Międzylesie je jednokolejná částečně elektrizovaná železniční trať. Délka trati z Ústí nad Orlicí do Štítů je 55,8 km, řešený úsek Ústí - Letohrad je dlouhý 12,964 km. V rámci projektu došlo k úpravám železničního svršku a spodku. Rychlost byla zvýšena díky uvedení kolejového svršku do stavu bez poruch GPK a odpovídající předpisu SŽDC S3 a dále pomocí využití vyšších hodnot nedostatku převýšení. Větší úpravy se týkaly ŽST Lanšperk, ve které došlo ke snesení celé nevyužívané koleje č. 4 u výpravní budovy. Došlo tak k uvolnění prostoru pro zřízení vnějšího nástupiště a zjednodušení konfigurace kolejiště (a tedy i snížení nákladů na údržbu). Z důvodu velké morální zastaralosti stávajícího staničního zabezpečovacího zařízení v ŽST Lanšperk byla nutná jeho výměna za v současné době používaný systém elektronického stavědla. Dále v úseku Letohrad – Lanšperk bylo nutné povýšit kategorii zařízení, neboť telefonické dorozumívání nesplňuje současné nároky na bezpečnost žel. provozu. Přejezdy s konstrukcí tvořenou živicí v kolejovém rámu, pryžovou konstrukcí mezi kolejnicemi či železničními pražci byla nahrazeny celopryžovou konstrukcí se spínacími táhly. Stavebních úprav doznala nástupiště na zastávkách Dolní Dobrouč, Hnátnice a Dolní Libchavy a rovněž obě nástupiště v ŽST Lanšperk.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
V souladu s globálním cílem prioritní osy 1, jímž je zlepšení železniční dopravy na síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti. Cílem realizace akce bylo zkrácení cestovních dob, zvýšení komfortu pro cestující a zajištění spolehlivého provozování železniční dopravy a zvýšení bezpečnosti pohybu cestujících (instalací moderního zabezpečovacího zařízení). Dalším cílem bylo zvýšení kultury cestování a zatraktivnění železniční dopravy pro cestující (mj. zkrácením cestovních dob a výstavbou či zmodernizováním míst zastavování vlaků).
Poslední aktualizace údajů:
18.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: