VD Nymburk - rekonstrukce zdí plavební komory
Příjemce:
Ředitelství vodních cest ČR
Místo realizace projektu:
Středočeský kraj
Přesné místo realizace:
Nymburk
Datum zahájení:
3.9.2007
Datum ukončení:
30.6.2010
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
29.4.2008
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
6 - Podpora multimodální nákladní přepravy a rozvoj vnitrozemské vodní dopravy
Oblast podpory:
6.2 - Rozvoj a modernizace vnitrozemských vodních cest sítě TEN-T a mimo TEN-T
Zdroj financování EU:
Evropský fond pro regionální rozvoj
Schválený příspěvek z fondů EU:
48 694 622 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
57 287 790 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
43 815 473 Kč (k 22.11.2024)
|
|
VIDEO
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Cílem projektu bylo zvýšit spolehlivost plavebního provozu na plavební komoře Nymburk a tím zvýšit zabezpečenost plavebního provozu na celé labské vodní cestě. Pro rekonstrukci zdí plavební komory byl zvolen již osvědčený způsob řešení, který byl použit na komorách v Brandýse nad Labem, Kolíně, Klavarech, Poděbradech, Lysé nad Labem a Čelákovicích. Nové povrchy zdí z betonových panelů prodlouží životnost komory a zmenší plochy průsaku a odrazné trámce ochrání hladké líce zdí před poškozením plavidly. Plavební komora byla dovybavena úvaznými prvky a žebříky splňujícími současné nároky plavby. Práce na rekonstrukci probíhaly v době odstávky, kdy je lodní provoz na plavební komoře zastaven. Vzhledem k tomu, že odstávka na Labi může trvat pouze čtyři týdny, bylo nutné provést rekonstrukci plavební komory na dvě etapy. V první etapě, v podzimní odstávce roku 2008, proběhla rekonstrukce levé strany a v podzimní odstávce roku 2009 proběhla rekonstrukce pravé strany plavební komory.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Z hlediska parametrů měla stavba charakter modernizace, která nezměnila rozměry plavební komory a zlepšila technické podmínky provozu. Stavba zahrnovala kromě vlastní rekonstrukce zdí komory ve střední části i výstavbu nových plat komory na obou stranách. Zároveň byla provedena modernizace elektroinstalace a řídícího systému včetně automatizace. Kamenný obklad spolu se zvětralou částí betonu za rubem obkladu byl ve střední části komory ubourán a po odtěžení odbouraného materiálu nahrazen obkladními železobetonovými panely. Panely byly osazeny ve dvou řadách nad sebou, spodní řada byla v místech plnících a prázdnících otvorů opatřena otvory. Prostor za panely byl zabetonován. Obkladní panely byly namontovány včetně úvazných prvků, odrazných trámců a výklenků pro žebříky. Plavební komora byly také z části opatřena novou elektroinstalací včetně rozvaděčů, osvětlení a řídícího systému ovládání komory.
Poslední aktualizace údajů:
23.10.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: