Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Královo Pole - Kuřim
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Jihomoravský kraj
Přesné místo realizace:
Brno-Královo Pole, Brno-Řeckovice a Mokrá Hora, Brno-Ivanovice, Brno-Jehnice, Česká, Kuřim
Datum zahájení:
1.4.2015
Datum ukončení:
30.11.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
28.7.2015
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
480 338 750 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
750 212 658 Kč
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Obsahem stavby byla rekonstrukce železničního svršku a spodku v 2. traťové koleji, zčásti i koleje č. 1, včetně rekonstrukce nástupišť zastávek Brno-Řečkovice a Česká v obou kolejích pro dosažení bezbariérového přístupu. Stavba dále zahrnovala rekonstrukci mostů a propustků v této koleji, rekonstrukci trakčního vedení a traťového zabezpečovacího zařízení - obousměrného autobloku. Současně byla provedena rekonstrukce sdělovacího zařízení a napájení. Tím se zvýšila cestovní rychlost, zkrátily se jízdní doby a přepravní časy, zvýšila se kultura cestování a zvýšila se bezpečnost vlakové dopravy na železniční dopravní cestě v úseku stavby. Ve stanicích Brno-Královo Pole a Kuřim byly vybudovány nové transformovny 6 kV.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
V souladu s globálním cílem prioritní osy 1, jímž je zlepšení železniční dopravy na síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti. Cílem této stavby bylo především zvýšení stávající rychlosti pro třídu zatížitelnosti D4 a průjezdný průřez Z-GC, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti.
Poslední aktualizace údajů:
22.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: