Revitalizace trati Pardubice - Ždírec nad Doubravou
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Pardubický kraj
Přesné místo realizace:
Orel, Chrudim, Slatiňany, Bítovany, Zaječice, Chrast, Horka, Vrbatův Kostelec, Leštinka, Prosetín, Skuteč, Raná, Pokřikov, Vojtěchov, Holetín, Hlinsko
Datum zahájení:
1.4.2015
Datum ukončení:
30.11.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
21.4.2015
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
782 768 776 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
1 204 890 775 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
629 166 996 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Jednalo se o stavbu, která se nacházela na celostátní jednokolejné neelektrizované trati Havlíčkův Brod - Pardubice - Rosice nad Labem. Stávající traťové i staniční zabezpečovací zařízení, vyjma úseku Žďárec u Skutče (včetně) - Chrudim (mimo), již vzhledem ke stáří a celkové opotřebovanosti nevyhovovalo současným nárokům na provoz a na bezpečnost železničního provozu. Projekt řešil především rekonstrukci žst. Hlinsko, výhybny Cejřov, žst. Slatiňany, žst. Chrudim, mezistaniční úsek Chrást u Chrudimi - Slatiňany a Slatiňany - Chrudim. Současné byla provedena rekonstrukce vybraných přejezdů v úseku trati žst. Hlinsko - žst. Medlešice. V řešených místech byla provedena rekonstrukce železničního svršku a spodku, umělých staveb, železničních přejezdů, výstavby nových nástupišť s výškou 550 mm nad temenem kolejnice s úrovňovým přístupem, rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, silnoproudé technologie včetně dálkově řídící technologie a dalších návazných zařízení.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3, jímž je zlepšením železniční dopravy na síti mimo TEN-T, bylo dosaženo zvýšení efektivity v dopravní dostupnosti. Cílem revitalizace bylo zlepšení jízdního komfortu, zvýšení traťové rychlosti se zkrácením jízdních dob, zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech, rekonstrukce železničních stanic pro současné a výhledové požadavky objednavatelů osobní dopravy, zajištění provozní stability grafikonu veřejné dopravy, zlepšení komfortu cestujících zřízením nových nástupištních přístřešků, zajištění třídy zatížitelnosti C3, D4 a průjezdný průřez UIC - GC.
Poslední aktualizace údajů:
22.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: