DOZ Jaroměř (mimo) - Stará Paka (mimo)
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Královéhradecký kraj
Přesné místo realizace:
Jičín, Náchod, Semily, Trutnov, Jablonec nad Nisou
Datum zahájení:
1.10.2014
Datum ukončení:
28.8.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
18.2.2015
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
365 929 241 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
558 243 141 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
190 003 080 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Projekt řešil racionalizaci posledního dosud nerealizovaného úseku v rámci uceleného úseku ramene Jaroměř - Železný Brod. Hlavním cílem racionalizace byla minimalizace personální potřeby dopravních zaměstnanců, a to vybudováním elektronického zabezpečovacího zařízení 3. kategorie. Úsek Jaroměř – Stará Paka je nyní řízen z dispečerského stanoviště v ŽST Stará Paka, s možností místního ovládání z jednotlivých ŽST přes stanoviště se zjednodušenou obsluhou ve stavu mimořádných dlouhodobých poruch zabezpečovacího zařízení. V rámci stavby došlo i k úpravě nástupišť v ŽST, zastávkách a úpravy přístřešků, V rámci realizace uvedených objektů došlo k úpravě osvětlení, které zajišťuje bezpečnost cestujících i v nočních hodinách a také instalaci elektrického ohřevu výměn, ten má pozitivní dopad na provozní spolehlivost ústředně přestavovaných výhybek zejména v zimních měsících.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Projekt byl v souladu s globálním cílem prioritní osy 3, jímž je zlepšením železniční dopravy na síti mimo TEN-T. Konkrétním dílčím cílem projektu bylo předně zvýšení bezpečnosti provozu na železnici omezením vlivu lidského činitele a centralizací ovládání zabezpečovacího zařízení, dosažení kvalitativních parametrů řízení provozu běžných pro moderní železnici v rámci EU a sladění se standardy EU.
Poslední aktualizace údajů:
22.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: