Zvýšení trakčního výkonu TNS Golčův Jeníkov
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Vysočina
Přesné místo realizace:
Golčův Jeníkov
Datum zahájení:
15.4.2014
Datum ukončení:
31.8.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
28.11.2014
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
139 855 391 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
226 260 603 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
126 649 228 Kč (k 24.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Stavba byla provedena na dvojkolejné celostátní trati č. 324 Havlíčkův Brod - Kolín v železniční stanici Golčův Jeníkov. Trať je pravostranně pojížděná a je elektrizována střídavou trakční soustavou 25 kV, 50 Hz. Ve stanici je v km 267,300 situována trakční napájecí stanice (TNS), v níž se transformuje napětí 3 x 110 kV na 1 x 25 kV sloužící pro napájení trakčního vedení 25 kV, 50 Hz v úsecích Golčův Jeníkov - Havlíčkův Brod a Golčův Jeníkov - Kutná Hora. TNS byla uvedena do provozu v roce 1965. Obsahem stavby byla modernizace technologie rozvodny 110 kV, současně byl řešen i částečný provoz během výstavby z důvodu nevyhnutelnosti napájení příslušného úseku trakce. V rámci stavby byla rekonstruována jednotlivá technologická zařízení napájecí stanice, včetně areálových rozvodů vn, nn, trafostanice 35/0,4 kV a 22/0,4 kV, osvětlení, kanalizace a komunikací. Součástí rekonstrukce byla rovněž úprava stávající příjezdové komunikace a dále pokládka sdělovacího kabelu z areálu TNS do výpravní budovy v žst. Golčův Jeníkov. Projekt byl v souladu s globálním cílem prioritní osy 1 OPD, kterým je zlepšení železniční dopravy na síti TEN-T. Cílem bylo uvedení technologického zařízení trakční měnírny do technického stavu, který zajišťuje parametry vyžadované současnou legislativou, minimalizaci nároků na údržbu a bezpečnost a plynulost železniční dopravy. Realizace stavby umožnila zajistit provozuschopnost železniční dopravy, dostatečnou kapacitu pro současnou i budoucí dopravní zátěž a spolehlivé napájení elektrizovaných tratí.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Poslední aktualizace údajů:
22.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: