Optimalizace trati Cheb (mimo) - státní hranice SRN, 1. stavba - I. etapa


Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Místo realizace projektu:
Karlovarský kraj

Přesné místo realizace:
Cheb, Pomezí nad Ohří

Datum zahájení: 1.8.2014   Datum ukončení: 1.7.2014

Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava: 24.11.2014

Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T

Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů

Zdroj financování EU: Fond soudržnosti

Schválený příspěvek z fondů EU: 378 471 634 Kč

Celkové náklady projektu včetně DPH: 639 700 109 Kč

certifikováno – příspěvek EU: 297 167 561 Kč (k 16.4.2024)






Zobrazit polohu projektu na mapě





Základní informace o projektu:
Trať Cheb - státní hranice SRN je jednokolejná, neelektrizovaná (částečně), zabezpečená zařízením II. kategorie. Traťová rychlost byla 90 km/h s místními omezeními. Vzhledem k dlouholeté nedostatečné údržbě byl zejména železniční spodek včetně mostních objektů ve špatném stavu. Projekt řešil optimalizaci trati od km 140,587 do km 150,540. Z technického hlediska stavba znamenala rekonstrukci železničního spodku a svršku a umělých staveb a úpravu směrových poměrů v kolejích pro rychlost 120 km/h pro klasické vlakové soupravy a 160 km/h pro soupravy s výkyvnými skříněmi, dosažení třídy zatížení D4 UIC, zavedení prostorové průchodnosti pro ložnou míru UIC GC, modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, úpravu trakčních, silnoproudých, slaboproudých, přípojných a ostatních vedení. Součástí optimalizace byly rovněž nezbytné související rekonstrukce stávajících a výstavba nových inženýrských a pozemních objektů a sítí. V celém nově rekonstruovaném úseku byla zřízena bezstyková kolej na betonových bezpodkladnicových pražcích s pružným šroubovým upevněním.

Aktuální stav:
realizace projektu ukončena

Další informace:
V souladu s globálním cílem prioritní osy 1, jímž je zlepšení železniční dopravy na síti TEN-T, bude dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti. Těchto cílů bylo dosaženo rekonstrukcí železničního svršku a spodku, dále pak rekonstrukcí souvisejících umělých staveb dle Technických-kvalitativních podmínek (TKP) SŽDC.

Poslední aktualizace údajů: 22.9.2017

Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: