Rekonstrukce prostějovského zhlaví žst. Olomouc hl.n.


Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Místo realizace projektu:
Olomoucký kraj

Přesné místo realizace:
Olomouc

Datum zahájení: 2.3.2015   Datum ukončení: 31.8.2015

Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava: 24.11.2014

Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T

Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T

Zdroj financování EU: Fond soudržnosti

Schválený příspěvek z fondů EU: 61 588 216 Kč

Celkové náklady projektu včetně DPH: 105 279 766 Kč

certifikováno – příspěvek EU: 46 247 381 Kč (k 22.11.2024)






Zobrazit polohu projektu na mapě





Základní informace o projektu:
Projekt řešil rekonstrukci stávajících kolejí žst., resp. navazujících traťových kolejí, s navazujícími zařízeními žel. dopravní cesty (trakční vedení, zabezp. a sděl. zařízení, silnoproudé rozvody, osvětlení a elektrický ohřev výhybek) na trati č.332, Olomouc hl.n. - Nezamyslice (TÚ 2201) a č.275 Olomouc hl.n. - Senice na Hané (TÚ 2211). Jedním ze základních cílů stavby bylo zvýšení traťové rychlosti na 60 km/h v úseku trati Olomouc hl.n. - Blatec a na 50 km/h v úseku trati Olomouc hl.n. - Ol. Nová ulice. Dalším důvodem stavby byl nevyhovující stav železničního svršku a spodku. Trakční vedení v úseku trati od km 99,650 byl rovněž v nevyhovujícím stavu. Rekonstrukcí zmíněných objektů a zařízení byl zajištěn jejich bezproblémový provoz na další desítky let a současně se zvýšila bezpečnost železniční dopravy z důvodu snížení rizika případných nehod nebo poruch na zastaralé infrastruktuře. Celkově byly rekonstruovány 2 ks křižovatkových výhybek C49 1:11-300, 1 ks jednoduché výhybky J49 1:11-300 a přípoje k výhybkám. Dále byla rekonstruována kusá kolej č.9a, která byla zároveň zkrácena na min. užitnou délku 120m. Z důvodu nevyhovujícího stavu trakčního vedení v úseku od km 99,600 do km 100,80 byly provedeny úpravy TV zahrnující nové stožáry včetně základů, nové závěsy a byl vyměněn  trolejový drát a nosné lano včetně kotvení.

Aktuální stav:
realizace projektu ukončena

Další informace:
Projekt byl v souladu s globálním cílem Prioritní osy 3, jímž je zlepšením železniční dopravy na síti mimo TEN-T, a to především dosažením zvýšení dopravní dostupnosti. Cílem stavby bylo především zvýšení rychlosti ve zhlaví, na vjezdu do stanice v přilehlých traťových kolejích a následně na příjezdu a odjezdu k/od nástupištím. Rekonstrukcí současně došlo ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy z důvodu snížení rizika případných nehod nebo poruch na zastaralé infrastruktuře.

Poslední aktualizace údajů: 22.9.2017

Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: