Rekonstrukce trati Liberec - Tanvald
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Liberecký kraj
Přesné místo realizace:
Jiřetín pod Bukovou, Jablonec nad Nisou, Josefův Důl, Lučany nad Nisou, Nová Ves nad Nisou, Rádlo, Smržovka, Velké Hamry, Liberec-Vratislavice nad Nisou, Liberec
Datum zahájení:
15.3.2014
Datum ukončení:
31.5.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
29.8.2014
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
567 454 849 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
898 093 690 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
558 024 834 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Cílem projektu bylo zvýšení bezpečnosti na železničních zastávkách a stanicích při nástupu a výstupu cestujících, zvýšení bezpečnosti na železničních přechodech a přejezdech, zajištění bezpečnosti provozu na železniční trati a zatraktivnění železniční dopravy v tomto hustě obydleném regionu. Tyto cíle byly dosaženy zkrácením provozních intervalů nasazením moderního zabezpečovacího staničního zařízení. Nová nástupiště na zastávkách a ve stanicích zkrátily dobu nástupu a výstupu cestujících, rovněž zvýší bezpečnost a plynulost provozu při zastavení vlaku. Nové traťové zabezpečovací zařízení v kombinaci s novými přejezdovými zařízeními odstranilo lokální omezení traťové rychlosti a zvýšilo bezpečnost železničního provozu jak v traťových úsecích, tak i bezpečnost silničního provozu na železničních přejezdech. Informační systémy, které byly vybudovány v železničních stanicích, zvýšily informovanost a tím i atraktivitu železniční dopravy v tomto regionu. Realizací projektu bylo umožněno zkrácení jízdních dob v traťovém úseku Jablonec nad Nisou - Smržovka a zavedení 30 minutového intervalu ve špičce. Celkově došlo ke zvýšení komfortu cestujících.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Trať Liberec - Tanvald je jednokolejná trať, na které je provozována především osobní doprava. Bezpečnost a kvalita nástupu a výstupu cestujících na trati byla zajištěna existencí úrovňových nástupišť (ve stanicích a na většině zastávek). Traťové i staniční zabezpečovací zařízení vzhledem ke stáří a celkové opotřebovanosti již nevyhovovalo současným nárokům na provoz a bezpečnost železničního provozu. Trať se nachází v členitém a horském terénu s malými poloměry oblouků a se složitými výškovými poměry. Na trati se nachází velký počet železničních přejezdů a přechodů pro pěší.
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: