DOZ Břeclav - Brno
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Jihomoravský kraj
Přesné místo realizace:
Břeclav, Brno - venkov, Přerov
Datum zahájení:
2.4.2014
Datum ukončení:
31.5.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
15.8.2014
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.2 - Zajištění interoperability na stávajících železničních tratích, zajištění souladu s Technickými specifikacemi pro interoperabilitu (TSI) a rozvoj telematických systémů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
221 745 539 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
340 652 677 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
211 725 672 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Projekt zavedl dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení a ovládání dalších technologických zařízení na 1. tranzitním železničním koridoru v traťovém úseku Lanžhot - Břeclav (mimo) - Brno (mimo). Dispečerské centrum pro tento řízený traťový úsek bylo umístěno v budově CDP Přerov. V jednotlivých železničních stanicích a zastávkách byla pro možnost dálkového ovládání upravena vnitřní technologická zařízení. Provedeno bylo také lokální doplnění kabeláže (metalické a optické kabely) v souvislosti s výstavbou kamerového systému a informačního zařízení, doplněním přenosového zařízení nebo úpravou elektrického ohřevu výhybek. Nová kabeláž byla v převážné míře vedena v trasách stávajících kabelů. V odbočných traťových úsecích Šakvice - Hustopeče u Brna a Zaječí - Velké Pavlovice byla v rámci projektu provedena výměna stávajícího zemního kabelového vedení za nové.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Cíle projektu byly v souladu s globálním cílem prioritní osy 1, jímž je zlepšení železniční dopravy na síti TEN-T. K tomuto cíli přispělo i zavedení dálkově řízeného provozu. Konkrétním dílčím cílem projektu bylo předně zvýšení bezpečnosti provozu na železnici omezením vlivu lidského činitele a centralizací ovládání zabezpečovacího zařízení, dosažení kvalitativních parametrů řízení provozu běžných pro moderní železniční koridory v rámci EU a sladění se standardy EU. V neposlední řadě také snížení nákladů na řízení provozu a tím i úspora veřejných prostředků na tento účel vynakládaných.
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: