Rekonstrukce koleje č.1 a 2 Sklené nad Oslavou - Ostrov nad Oslavou
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Vysočina
Přesné místo realizace:
Kněževes, Ostrov nad Oslavou, Rousměrov, Sklené nad Oslavou
Datum zahájení:
1.8.2014
Datum ukončení:
30.9.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
28.7.2014
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
713 896 572 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
1 196 004 953 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
666 676 340 Kč (k 21.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Stavba se nacházela na dvojkolejné celostátní trati č. 250 Brno Židenice – Havlíčkův Brod v úseku Sklené nad Oslavou - Ostrov nad Oslavou. Traťová rychlost byla 110 km/h, v úseku stavby byla omezena na 100 km/h. Železniční svršek tvaru S49 pocházel z let 1975 až 2005, pražce byly betonové a z části dřevěné. Nástupiště na zastávce Laštovičky bylo konstrukčně zastaralé a nevyhovovalo současným normám. Výška nástupní hrany nad TK je 200 mm a méně. Šest mostů a pět propustků v úseku stavby bylo postaveno ve 40. letech 20. století a od uvedení tratě do provozu v roce 1953 nebyly zásadním způsobem upravovány nebo rekonstruovány. Trakční vedení bylo na uvedené trati v provozu od roku 1967, bylo morálně a technicky zastaralé, nesplňovalo provozní a bezpečnostní požadavky kladené na trakční vedení optimalizované trati. Značná část venkovní výstroje autobloku (stykové transformátory, kabelizace) a oddělovací transformátory byla se svými parametry na hraničních hodnotách, zařízení bylo provozováno od roku 1979 a bylo na hranici životnosti.
Cílem byla rekonstrukce železničního svršku tvarem 60 E2 (UIC 60) na betonových pražcích B91/S1 z bezpodkladnicovým pružným upevněním. Směrové prvky trasy byly optimalizovány pro rychlost do 120 km/h. Byla provedena rekonstrukce pláně železničního spodku zřízením sanačních vrstev s ochranou proti promrzání a vybudováním nového odvodnění pražcového podloží v zářezech. Byly rekonstruovány mostovky mostů a propustků pro třídu zatížení D4 s rozšířením volného mostního průjezdu na 3,0 m, byly sanovány mostní podpěry. Byla vybudována nová vnější mimoúrovňová nástupiště včetně osvětlení, v délce 140 m, s nástupní hranou 550 mm nad spojnicí TK, s bezbariérovým přístupem. Trakční vedení bylo rekonstruováno pro rychlost 120 km/h. Traťové zabezpečovací zařízení bylo nahrazeno novým TZZ elektronického typu s novými kolejovými obvody 75 Hz.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: