GSM-R uzel Praha (Beroun - Praha - Benešov)
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Středočeský kraj
Přesné místo realizace:
okresy: Praha, Praha-západ, Beroun, Praha-východ, Nymburk, Benešov
Datum zahájení:
19.3.2014
Datum ukončení:
19.12.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
19.8.2014
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.2 - Zajištění interoperability na stávajících železničních tratích, zajištění souladu s Technickými specifikacemi pro interoperabilitu (TSI) a rozvoj telematických systémů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
298 454 999 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
446 648 105 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
287 898 250 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Hlavní náplní stavby byla výstavba základnových stanic (BTS), které nyní zajišťují šíření signálu GSM-R podél tratí Praha - Králův Dvůr, Praha - Benešov a Praha - Lysá nad Labem a spojení mezi uživatelem sítě a jejím centrálním spojovacím systémem. Stavba dále řešila úpravu vybraných stávajících BTS uzlu Praha a výstavbu pozemní telekomunikační infrastruktury, která je pro provoz systému GSM-R potřebná. Realizací stavby došlo k úplnému pokrytí uvedených traťových úseků signálem GSM-R v kvalitě, potřebné pro nasazení zabezpečovací aplikace ETCS úrovně 2. Projekt vyřešil pokrytí 120 km trati. Výstavba jednotlivých BTS pro mobilní síť GSM-R měla ohraničený lokální charakter. Práce byly orientovány na výstavbu nového stožáru základnové stanice s anténním systémem, na výstavbu nového technologického domku o půdorysu cca 8 m2, dále i přístrojové skříně pro umístění elektroniky o půdorysu cca 2 m2, na pokládku koaxiálních kabelů k anténám, optických kabelů ke sdělovacím železničním sítím a silnoproudých kabelů k napájecím zdrojům nízkého napětí.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Výstavba sítě GSM-R vytváří základní radiokomunikační infrastrukturu pro železniční provoz v národním a mezinárodním železničním provozu. Stavba zajišťuje mobilní telekomunikační a datovou komunikaci pro potřeby železničního provozu. Realizací stavby došlo k úplnému pokrytí tratě signálem GSM-R, odpovídající standardu EIRENE (standard Evropské integrované traťové rádiové sítě) v kvalitě potřebné pro nasazení zabezpečovacího systému ETCS L2. Realizace projektu vedla ke zjednodušení a zrychlení železničního provozu, zejména mezinárodního.
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: