Modernizace trati Ševětín - Veselí nad Lužnicí, 1. část, Ševětín - Horusice
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Jihočeský kraj
Přesné místo realizace:
Bošilec, Dynín, Ševětín, Veselí nad Lužnicí
Datum zahájení:
1.4.2014
Datum ukončení:
31.12.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
28.5.2014
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
655 442 661 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
1 206 483 115 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
476 911 363 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Stavba "Modernizace trati Ševětín - Veselí nad Lužnicí, 1. část, Ševětín - Horusice" je jednou ze souboru staveb IV. tranzitního železničního koridoru. Řešený úsek byl součástí stávající jednokolejné trati elektrizované střídavou trakční soustavou 25kV 50Hz. Traťová rychlost v úseku byla 100 km/h. V žst. Dynín bylo modernizováno veselské zhlaví a provedeny úpravy stávajícího kolejiště. Byl vybudován nový provozní objekt pro dopravní kancelář a technologická zařízení v blízkosti dnešní výpravní budovy. Úrovňový přechod za Dynínem byl zrušen, traťový úsek zdvoukolejněn, oblouk u Horusických blat přeložen a na přeložce vybudován velký mostní objekt pro křížení biokoridoru. Úrovňový přejezd v Horusicích byl zdvoukolejněn a vybaven novým přejezdovým zabezpečovacím zařízením se závorami. Žst. Horusice byla přestavěna na zastávku s vnějšími nástupišti s přístřešky pro cestující.
Základním cílem stavby byla modernizace úseku podle "Směrnice generálního ředitele SŽDC č.16/2005". V případě řešeného úseku se jednalo zejména o následující požadavky:
- dosažení traťové třídy zatížení D4 UIC (dostatečná únosnost železničního spodku a umělých staveb spodku - mosty, propustky),
- zavedení prostorové průchodnosti pro ložnou míru UIC GC a širší vozidla (vzdálenost staveb na a podél trati - mosty, zdi, pozemní stavby, trakce, zastřešení nástupišť, návěstidla, ...),
- zajištění požadované propustnosti (požadavky dopravní a provozní technologie na rozsah a kvalitu drážních zařízení, zajištění kapacitní trati a stanice),
- zvýšení bezpečnosti provozu instalací odpovídajícího a moderního zabezpečovacího a sdělovacího zařízení,
- dílčí zvýšení traťové rychlosti,
- vybavení stanic a zastávek novými nástupišti (výška nástupiště 550 mm nad temenem kolejnice).
Zároveň bylo sledováno zabezpečení technických parametrů trati a zařízení pro zajištění Interoperability v rámci začlenění úseku do evropského železničního systému včetně umožnění užívání stavby osobami se sníženou schopností pohybu a orientace.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: