Revitalizace trati České Budějovice - Volary
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Jihočeský kraj
Přesné místo realizace:
České Budějovice, Boršov nad Vltavou, Srnín, Český Krumlov, Holubov, Hořice na Šumavě, Kájov, Křemže, Přísečná, Zlatá Koruna, Nová Pec, Volary
Datum zahájení:
1.3.2014
Datum ukončení:
31.12.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
10.6.2014
Datum schválení projektu Evropskou Komisí:
15.11.2016
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
1 158 090 127 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
1 831 222 723 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
1 101 559 779 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Stavba probíhala na jednokolejné trati Volary - České Budějovice. Na trati je 14 železničních stanic a dopraven. Traťová rychlost byla 50 - 70 km/h s lokálními omezeními až na 20 km/h, zábrzdná vzdálenost je 400 a 700 m. Trať v úseku Volary - Černý Kříž - Kájov byla provozována podle předpisu SŽDC (ČD) D3 s dirigujícím dispečerem ve Volarech, v úseku Kájov - České Budějovice podle předpisu SŽDC (ČD) D2. Předmětem stavby bylo zvýšení cestovní rychlosti a kultury cestování, zvýšení bezpečnosti vlakové dopravy a racionalizace řízení provozu. V celém úseku stavby je provoz podle předpisu SŽDC (ČD) D2. Provoz na trati zůstal v nezávislé trakci. V úseku Volary (mimo) - Boršov nad Vltavou je nové zabezpečovací a sdělovací zařízení stanic a dopraven pro novou konfiguraci kolejiště a pro dálkové řízení z Kájova s výhledem přemístěním dispečerského centra do Českých Budějovic. Vybrané výhybky byly vybaveny elektrickým ohřevem výměn, rekonstruováno nebo nově vybudováno bylo venkovní osvětlení dopraven a zastávek.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Stavba Revitalizace trati České Budějovice-Volary představovala vybudování těchto rozhodujících kapacit:
- Částečná rekonstrukce železničního svršku převážně novým materiálem S49 a zčásti regenerovaným;
- Modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení (zabezpečení stanic a trati zabezpečovacím zařízením 3. kategorie dle technické normy železnic 34 2620);
- Zvýšení traťové rychlosti na 75 km/h (v úseku České Budějovice - Boršov nad Vltavou na 90 km/h);
- Průměrné jízdní doby pro osobní vlaky 141 min, resp. 148 min v případě 60minutového intervalu mezi spoji v úseku Kájov - Volary (časová úspora 26, resp. 19 min);
- Rekonstrukce mostů a objektů na stanovenou třídu zatížitelnosti při nejvyšší traťové rychlosti.
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: