Modernizace traťového úseku Praha Běchovice - Úvaly
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Hlavní město Praha
Přesné místo realizace:
Úvaly, Tuklaty, Rostoklaty, Praha-Běchovice, Praha-Klánovice
Datum zahájení:
17.10.2013
Datum ukončení:
31.12.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
21.1.2014
Datum schválení projektu Evropskou Komisí:
3.5.2016
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
1 196 204 042 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
2 087 008 938 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
1 032 423 842 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Předmětem stavby bylo řešení úseku trati ŽST Úvaly - Praha Běchovice odbočka Blatov - Praha Běchovice os. n. Do řešení byla zahrnuta i část tratí Praha Běchovice odbočka Blatov - Praha Běchovice vjezdová kolej a Praha Běchovice odbočka Blatov - Praha Běchovice odjezdová kolej, které jsou podle sdělení MD č. 111/2004 Sb. též zařazeny do evropského železničního systému TEN-T. Byla provedena rekonstrukce železničního svršku, včetně odvodněni. Na základě výsledků geotechnického průzkumu byla provedena sanace a zvýšení únosnosti železničního spodku. Byla provedena rekonstrukce železničních mostů, podchodů, propustků, opěrných zdí, výstavba nového podchodu v zast. Praha Klánovice. Byly vybudovány nové návěstní lávky, nová nástupiště v ŽST Úvaly a zast. Praha Klánovice, přístřešky a přístupy na nástupiště. Dále bylo vybudováno nové trakční vedení. Byla provedena pokládka energetických, sdělovacích, zabezpečovacích a optických kabelů podél tratě, výstavba traťového zabezpečovacího zařízení včetně osazení návěstidel a sdělovacího zařízení pro cestující. Byly provedeny přeložky a úpravu dotčených inženýrských sítí a zařízení. Byla provedena rekonstrukce stávající technologické budovy pro umístění železniční technologie a stavební úpravy ve stávající výpravní budově ŽST Úvaly a rekonstrukce stávající trakční měnírny Běchovice.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
V souladu s globálním cílem prioritní osy 1, jímž je zlepšeni železniční dopravy na síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti. Došlo ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy, uvedení železničního svršku a spodku do normového stavu, snížení nákladů na údržbu. Z hlediska "Zásad modernizace a optimalizace vybrané železniční sítě České republiky" byly implementovány všechny hlavní parametry, resp. zásady modernizace a optimalizace vybrané železniční sítě ČR a zmodernizovaná trať bude splňovat požadavky TSI.
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: