Výstavba trakční napájecí stanice Albrechtice
    
    
        
            
                Příjemce: 
                Správa železniční dopravní cesty, státní organizace 
                 
                Místo realizace projektu: 
                Moravskoslezský kraj 
                 
                Přesné místo realizace: 
                Albrechtice 
                 
                Datum zahájení:
                1.5.2014
                  Datum ukončení:
                31.12.2015
                 
                 
                
                    Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
                2.12.2013
                 
                 
                
                Projekt schválen v rámci prioritní osy: 
                1 - Modernizace železniční sítě TEN-T 
                 
                Oblast podpory: 
                1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů 
                 
                Zdroj financování EU:
                Fond soudržnosti 
                 
                Schválený příspěvek z fondů EU:
                  109 115 486 Kč 
                 
                
                Celkové náklady projektu včetně DPH:
                  181 480 547 Kč 
                 
                
		
                    certifikováno – příspěvek EU:
                      93 577 059 Kč (k 3.11.2025) 
                     
                
	 
                 
             | 
            
             | 
            
                
                 
                 
                
                     
                    
                     
                     
                Zobrazit polohu projektu na mapě
                 
                 
                
                 
                 
                
             | 
        
    
    
    
    Základní informace o projektu:
    Jednalo se o neveřejnou neliniovou dopravní stavbu. Účelem byla transformace elektrické energie z distribuční sítě o napětí 22kV na parametry potřebné pro napájení trakčního vedení 3kV přilehlých tratí. Nová stavba a areál trakční napájecí stanice byl vybudován poblíž stávajícího zařízení.
Výstavba nové TNS byla nezbytná z důvodu zajištění napájení přilehlé tratě, neboť současně provozovaná PTNS (převozná), zde fungovala jako provizórium již cca 20 let a její technologie byla na hranici životnosti. V případě, že by nebyla stavba realizována, bylo zde reálné riziko, že nebude provoz na silně vytížené trati (zejména nákladní dopravou) moci být realizován v elektrické vozbě.
Nová budova trakční měnírny, ve které byla osazena silnoproudá technologie, je přízemní, částečně podsklepený zděný objekt, se sedlovou střechou . Půdorysná plocha 13,25 x 24,75 m. V objektu je zřízena nová kabelizace, telekomunikační zařízení, elektrická požární a bezpečnostní signalizace.
V žst. Albrechtice došlo ke zkrácení kusé koleje č. 8a v žst. Albrechtice v délce 84m, byl zde zřízen kabelovod pro vedení kabelů sdělovací a silnoproudé technologie. V těsné blízkosti trakční měnírny je  asfaltová zpevněná plocha a současně byly provedeny chodníky na okraji měnírny a při vjezdu do areálu TM. Areál měnírny byl oplocen.
    
    Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
    
    
    
    
    
Další informace:
    Projekt byl v souladu s globálním cílem prioritní osy 1 OPD, kterým je zlepšení železniční dopravy na síti TEN-T.
Realizací projektu bylo modernizováno stávající technologické zařízení, které již morálně i technicky zestárlo a pouze intenzivní údržbou bylo uchováno v provozu. Neplnilo nové požadavky na ekologickou ochranu, spolehlivost napájení trakčního vedení, bezpečnost osob, elektromagnetickou kompatibilitu, požadavky na komunikaci s elektrodispečinkem apod. Především však novým požadavkům již neodpovídalo dimenzování zařízení a instalovaný výkon. Pokud by záměr nebyl realizován, bylo  ohroženo zajištění provozu v požadovaném rozsahu a plynulosti. Nová technologie je navíc schopna plně dálkově komunikovat s pracovníky dohledu a případné mimořádnosti v jejím provozu budou obratem řešeny pracovníky údržby. Zprovoznění nové trakční napájecí stanice Albrechtice zvýšilo bezpečnost provozu, jelikož je schopna v případě nouze díky propojenosti systému částečně zajistit i napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají a tím zajišťovat plynulost provozu páteřních sítí nadnárodního měřítka.
    
    Poslední aktualizace údajů:
    25.9.2017
    
    Fotografie - stav před realizací:
    
    
    Fotografie - realizace:
    
    
    Fotografie - dokončený stav: