Upgrade informačních systémů ČD Cargo, a.s. ve vazbě na TSI TAF
Příjemce:
ČD Cargo
Místo realizace projektu:
Hlavní město Praha
Přesné místo realizace:
Datum zahájení:
1.7.2013
Datum ukončení:
31.12.2014
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
3.7.2013
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.2 - Zajištění interoperability na stávajících železničních tratích, zajištění souladu s Technickými specifikacemi pro interoperabilitu (TSI) a rozvoj telematických systémů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
47 929 585 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
171 787 325 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
33 344 367 Kč (k 22.11.2024)
|
|
|
Základní informace o projektu:
Cílem realizace dílčích implementačních projektů v rámci projektu bylo doplnit systém o nové moduly, které umožňují komplexní naplnění požadavků TSI-TAF, projektem bylo dotčeno celkem 10 oblastí TSI-TAF.
Oproti stávajícímu stavu bylo realizací dosaženo:
- způsob dodávání dat elektronickou cestou prostřednictvím upgradovaných informačních systémů je oproti distribuci současnými aplikacemi mnohem jednodušší, rychlejší a efektivnější. Zohledňuje i možnost elektronické výměny dat se zahraničím.
- rozšíření jednotného datového skladu o další atributy všech sledovaných objektů (vůz, vlak, objednávka, zásilka, lokomotiva, strojvedoucí ve vazbě na obchodní případ atd.) zaručuje dostupnost dat o jejich využití a zajišťuje možnost přiřazení jejich skutečných nákladů a tržeb jednotlivým obchodním případům.
- další rozšíření prostoru pro zvýšení podílu přímo přiřaditelných nákladů k obchodnímu případu za využití užších datových vazeb mezi systémy pro přiřazování lokomotiv, strojvedoucích, zaměstnanců ve stanicích a vozů na realizaci přepravy (vazba objednávka - tedy obchodní případ - přidělené vozy - použité trasy a vlaky - přidělené lokomotivy a strojvedoucí atd.)
- rychlé přenesení plánu do reálného provozu s ohledem na znalost prognózy jízd vlaků a vlivu omezení infrastruktury a snížení prostoru pro operativní zásahy (a tím možnost chyby). Na základě dat z reálného provozu existuje možnost rychlé změny plánu, což vede k úspoře vystavovaných kapacit.
- zkvalitnění přepravy zásilek v souvislosti s dalším zpřesněním místenkování
- splnění požadavků správce železniční dopravní infrastruktury v souvislosti s normou TSI-TAF u všech vlaků
- pokračování technické modernizace současných systémů, která zajišťuje dostupnost a bezpečnost železniční dopravy
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: