Přejezdy v úseku Rumburk - Dolní Poustevna, pilotní projekt
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Ústecký kraj
Přesné místo realizace:
Rumburk, Šlukov, Velký Šenov
Datum zahájení:
1.5.2013
Datum ukončení:
31.8.2014
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
9.4.2013
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
Oblast podpory:
3.1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě mimo síť TEN-T
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
59 848 035 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
94 014 726 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
56 842 655 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Předmětem projektu byla realizace čtyř souborů staveb úprav přejezdových zabezpečovacích zařízení v traťovém úseku
Rumburk – Dolní Poustevna, včetně dopracování souhrnného projektového řešení. Projekt zahrnoval následující stavby:
1) úsek Velký Šenov – Dolní Poustevna
Ve stávající stavu byly přejezdy zabezpečeny pouze výstražnými kříži. V mezistaničních úsecích bylo traťové zabezpečovací zařízení 1. kategorie (telefonické dorozumívání). Stavba vybavila výše uvedené železniční přejezdy moderním přejezdovým zabezpečovacím zařízením 3. kategorie vybaveným světelnými výstražníky s pozitivní návěstí bez závor.
2) úsek Rumburk – Velký Šenov
Přejezdy byly v původním stavu zabezpečeny pouze výstražnými kříži. V mezistaničních úsecích bylo traťové zabezpečovací zařízení 1. kategorie (telefonické dorozumívání). Stavba vybavila přejezdy moderním přejezdovým zabezpečovacím zařízením 3. kategorie vybaveným světelnými výstražníky s pozitivní návěstí bez závor. Indikace o stavu přejezdového zabezpečovacího zařízení jsou návěstěna pomocí přejezdníků strojvedoucímu a obsluhujícímu zaměstnanci na kolejovou desku.
3) ŽST Mikulášovice dolní nádraží
Předmětem projektu byla úprava původních světelných přejezdových zabezpečovacích systémů (PZS A z roku 1972 bez závor, PZS B roku 1972 bez závor a PZS C pouze s výstražnými kříži). Cílem projektu bylo přednostně reléové PZS A s elektronickými doplňky se závorami nového typu kryté návěstidly z oboustran a přednostně reléové PZS B a PZS C s elektronickými doplňky bez závor nového typu kryté návěstidly z obou stran.
4) úsek Šluknov – Velký Šenov
Ve stávajícím stavu byly přejezdy zabezpečeny pouze mechanickým zabezpečovacím zařízení. V mezistaničních úsecích bylo traťové zabezpečovací zařízení 1. kategorie (telefonické dorozumívání). Stavba vybavila výše uvedené železniční přejezdy moderním přejezdovým zabezpečovacím zařízením.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Cílem projektu bylo zvýšení bezpečnosti na uvedených železničních přejezdech, zvýšená spolehlivost zařízení železniční dopravní cesty s omezením vlivu lidského činitele a centralizací zabezpečovacího zařízení. Stavba přispěla k plynulosti železničního a silničního provozu. Realizací stavby došlo k podstatnému snížení provozních nákladů. Byla zvýšena bezpečnost a plynulost železniční i silniční dopravy v celém úseku z důvodu zřízení světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení.
Poslední aktualizace údajů:
25.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: