Optimalizace trati Bystřice nad Olší - Český Těšín, 2. část - žst. Český Těšín


Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Místo realizace projektu:
Moravskoslezský kraj

Přesné místo realizace:
Český Těšín

Datum zahájení: 1.6.2013   Datum ukončení: 31.12.2015

Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava: 28.2.2013

Datum schválení projektu Evropskou Komisí: 13.12.2016

Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T

Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů

Zdroj financování EU: Fond soudržnosti

Schválený příspěvek z fondů EU: 982 290 617 Kč

Celkové náklady projektu včetně DPH: 1 602 966 015 Kč

certifikováno – příspěvek EU: 903 789 663 Kč (k 25.4.2024)






Zobrazit polohu projektu na mapě





Základní informace o projektu:
Projekt "Optimalizace trati Bystřice nad Olší - Český Těšín, 2. část - žst. Český Těšín" byl jedním ze skupiny čtyř projektů řešících modernizaci traťového úseku st.hr. SR - Mosty u Jablunkova- Bystřice nad Olší - Český Těšín - Dětmarovice, III. tranzitního železničního koridoru. Stávající stav infrastruktury žst. Český Těšín byl nevyhovující zejména po stránce traťových rychlostí, úrovně zabezpečení přejezdů traťových tříd, atd. Řízení vlaků a komunikační vybavení bylo rovněž zastaralé a nákladné na údržbu v provozních podmínkách. Cílem této stavby bylo dosáhnout vyšších rychlostních parametrů trati pro zkrácení jízdní doby vlakových spojů a zároveň provést modernizaci stávajících železničních staveb a zařízení tak, aby odpovídala současným požadovaným technickým parametrům pro zvýšení rychlosti na trati a současně i zvýšení bezpečnosti železničního provozu. Rozhodujícím přínosem bylo  dosažení přechodnosti kolejových vozidel traťové třídy D4 UIC, ložné míry UIC - GC, modernizace stávajícího zabezpečovacího zařízení, zajištění požadované propustnosti a zvýšení maximální traťové rychlosti na 120 km/h, respektive na 150 km/h pro osobní vlaky s naklápěcími skříněmi.

Aktuální stav:
realizace projektu ukončena

Další informace:
Ve stavební části stavby byla provedna rekonstrukce železničního svršku a spodku především v hlavních kolejích. Profesím mostních objektů dominuje rekonstrukce podchodu pro cestující, kde byl zajištěn bezbariérový přístup. Další náplní byla nezbytná rekonstrukce dalších mostních objektů, propustků a zřízení ocelových konstrukcí návěstních lávek a krakorců. V rámci projektu proběhla rekonstrukce nebo výstavba pozemních staveb včetně novostavby trakční měnírny. Významným liniovým objektem byla stavba kabelovodu. Do stavební části byla zahrnuta dále rekonstrukce trakčního vedení a ukolejnění, elektrický ohřev výhybek, přeložky, úpravy a přípojky kabelových vedení, osvětlení. V rámci technologické části stavby bylo realizováno zabezpečovací zařízení, sdělovací zařízení a silnoproudá technologie včetně DŘT. Zabezpečovací zařízení bylo instalováno včetně zařízení traťového v úseku do Louk na Olší a do Albrechtic. Sdělovací zařízení zahrnuje kabelizaci včetně přenosových systémů, vnitřní sdělovací zařízení a vnitřní instalace informačního zařízení a radiového spojení. Silnoproudá technologie představuje zařízení rozvoden a trafostanic.

Poslední aktualizace údajů: 25.9.2017

Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: