Modernizace trati Ševětín - Veselí nad Lužnicí - II. část, úsek Horusice - Veselí nad Lužnicí
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Jihočeský kraj
Přesné místo realizace:
Veselí nad Lužnicí, Horusice
Datum zahájení:
15.4.2013
Datum ukončení:
31.12.2015
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
2.6.2011
Datum schválení projektu Evropskou Komisí:
11.11.2015
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
1 094 590 346 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
1 946 428 004 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
1 032 320 950 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Původní provozně technické parametry dotčeného traťového úseku i žst. Veselí nad Lužnicí (rychlost, prostorová průchodnost, norma zatížení, délky a osové vzdálenosti kolejí, uspořádání nástupišť, způsob zabezpečení a řízení provozu) neodpovídali nejen standardům pro železniční tratě zařazené do transevropské sítě, ale ani aktuálním národním normám, a významně zaostávaly za technickým vývojem.
Hlavním cílem projektu byla proto modernizace železniční infrastruktury na úroveň vyžadovanou pro národní tranzitní železniční koridory, aby se traťový úsek Horusice - Veselí nad Lužnicí nestal úzkým místem 4. TŽK, a nedošlo tak ke znehodnocení již realizovaných investic do modernizace tohoto TŽK.
Stavebně technické řešení traťového úseku Horusice - Veselí nad Lužnicí lze rozdělit na dvě zcela odlišné části, jejichž rozhraní tvoří zastávka Veselí nad Lužnicí. Úsek mezi výhybnou Horusice a zastávkou Veselí nad Lužnicí byl zdvoukolejněn zřízením druhé traťové koleje vpravo a modernizován na rychlost 160 km/h pro klasické i naklápěcí soupravy. Od zastávky Veselí nad Lužnicí po žst. Veselí nad Lužnicí opouštil trať stávající těleso a nyní je vedena dvoukolejnou přeložkou ve zcela nové stopě. Přeložka trati umožnila s ohledem na územně technické podmínky dosažení rychlosti 135 - 145 km/h pro klasické soupravy a 160 km/h pro naklápěcí jednotky.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Stavba dále zahrnovala přestavbu značné části žst. Veselí nad Lužnicí. Hlavním obsahem přestavby bylo zajistit průchod koridorové trati stanicí tak, aby byla v celé její délce plynule dodržena vyšší rychlost vlaků a ostatní standardní evropské provozně technické parametry. Součástí stavby byla i plná peronizace stanic, tj. vybudování ostrovních krytých nástupišť s mimoúrovňovým a bezbariérovým přístupem u kolejí, u nichž zastavují vlaky osobní přepravy nebo projíždějí vlaky rychlostí nad 120 km/h. Vybudován byl také moderní integrovaný informační systém pro cestující zahrnující i přilehlé zastávky.
Trať i stanice byly vybaveny moderním automatickým zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, které je připraveno pro dálkové ovládání a pro nasazení jednotného evropského zabezpečovacího a řídícího systému (ERTMS) v souladu s požadavky interoperability. Adekvátně bylo modernizováno i sdělovací zařízení. Provedena byla nezbytná sanace železničního spodku a inženýrských staveb a namontován nový železniční svršek standardního evropského typu (UIC 60). V celém úseku tak byla po hlavních kolejích dosažena prostorová průchodnost UIC GC a trať vyhovuje pro třídu zatížení D4
Další informace na stránkách příjemce http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/op-doprava/horusice-veseli.html
Poslední aktualizace údajů:
26.9.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: