Rekonstrukce R 110 kV a T 110 kV trakční měnírny Pečky
Příjemce:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Místo realizace projektu:
Středočeský kraj
Přesné místo realizace:
Pečky
Datum zahájení:
23.1.2012
Datum ukončení:
31.12.2013
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
25.11.2010
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
1 - Modernizace železniční sítě TEN-T
Oblast podpory:
1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů
Zdroj financování EU:
Fond soudržnosti
Schválený příspěvek z fondů EU:
192 282 530 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
308 158 000 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
100 362 964 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Hlavním obsahem stavby byla komplexní rekonstrukce technologie stávající trakční měnírny Pečky včetně rozvodny 110 kV a transformátorů 110/23 kV. Rekonstrukcí prošly také související stavební objekty, které zajišťují funkčnost trakční měnírny Pečky jako samostatného technologického celku. Významným věcným účinkem rekonstrukce měnírny bylo zvýšení její výkonnosti v napájení trakční soustavy na trati Praha – Kolín a Poříčany – Nymburk na 150 % současného výkonu, a také možnost pokračování v dodávce elektřiny pro VÚŽ.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Trakční měnírna a rozvodna 110 kV byla vybudována roku 1957. Tvořila důležitý napájecí bod pro I. tranzitní železniční koridor (v úseku Rostoklaty - Kolín), pro odbočnou trať Poříčany - Nymburk i pro cizí subjekty (Výzkumný ústav železniční). Původně instalovaná technologická zařízení byla nevyhovující a ohrožující bezpečnost a spolehlivost železničního provozu. Tato zařízení nelze udržovat v plně funkčním stavu vzhledem k jejich morální a fyzické zastaralosti.
Hlavním obsahem stavby byla komplexní rekonstrukce technologie stávající trakční měnírny Pečky včetně rozvodny 110 kV a transformátorů 110/23 kV. S tím přímo souvisela rekonstrukce a úpravy rozvodů, sdělovacích, řídících a signalizačních systémů měnírny a stavební úpravy příslušných objektů. Součástí stavby byly i úpravy opotřebovaných a narušených ostatních objektů a zařízení měnírny. Nově instalovaná technologická zařízení jsou samozřejmě na úrovni současné techniky a splňují požadavky bezpečnosti a ochrany životního prostředí. Navržené stavebně technické řešení dále vyhovuje požadavku na unifikaci technologických celků na nově rekonstruovaných napájecích stanicích v působnosti správce SDC SEE Praha. Moderní technologické zařízení také umožňuje dálkové řízení provozu z centrálního dispečerského stanoviště včetně dálkového dohledu kamerovými systémy. To vše vytváří podmínky ke snížení energetických ztrát, k racionalizaci obsluhy a servisu, a tím k zhospodárnění vlastního provozu měnírny. Významným věcným účinkem rekonstrukce měnírny je i zvýšení její výkonnosti v napájení trakční soustavy na trati Praha – Kolín a Poříčany – Nymburk na 150 % současného výkonu, a také možnost pokračování v dodávce elektřiny pro VÚŽ.
Další informace na stránkách příjemce
zde.
Poslední aktualizace údajů:
3.10.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: