Stavba „Rekonstrukce žst.Přerov, 1.stavba“ byla liniovou dopravní stavbou. Význam železničního uzlu Přerov na síti tranzitních železničních koridorů je dán především jeho polohou. Je jedním z důležitých železničních uzlů na II. tranzitním koridoru Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné a zároveň na rameni Přerov – Česká Třebová je přípojnou větví II. koridoru. Do železničního uzlu Přerov je dále zaústěna trať Brno – Přerov.
Obsahem rekonstrukce kolejiště žst.Přerov v rámci 1.stavby byl dvoukolejný průtah uzlem včetně řešení obvodu osobního nádraží. Traťová rychlost v úseku přednádraží byla rekonstrukcí zvýšena na 160 km/h, v osobním nádraží mimo nástupištní hrany 80 km/h. Byla provedena rekonstrukce železničního svršku a sanace železničního spodku vč. nového odvodnění. Byla provedena rekonstrukce mostních objektů. Průtahové koridorové koleje jsou vedeny mimo nástupištní hrany mezi stávajícím prvním a druhým nástupištěm, které se zrušilo a je nyní v odsunuté poloze tak, že mezi novým druhým a stávajícím prvním nástupištěm byly položeny čtyři dopravní koleje. S tímto řešením změnilo svou polohu i stávající nástupiště č.3 a č.4. Bezbariérový mimoúrovňový přístup cestujících k nástupištím byl zajištěn novým - jižním podchodem doplněným výtahy a rekonstruovaným stávajícím podchodem. Stávající zastřešení nástupišť bylo repasováno a osazeno na nová nástupiště. Byly zrekonstruovány silnoproudé rozvody, osvětlení železniční stanice a trakční vedení. Bylo zřízeno elektronické staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie s ovládáním z jednotného obslužného pracoviště.
Na základě rozhodnutí investora byla stavba rozdělena na dvě části resp.stavby: „Rekonstrukce žst. Přerov, 1.stavba “ a „ Rekonstrukce žst. Přerov, 2.stavba “.
Začátek 1.stavby byl v km 178,480 úseku tratě Otrokovice – Přerov, stavba pokračovala přes přednádraží a osobní nádraží až po konec stavby resp. rozhraní 1. a 2.stavby tj. do km 185,615 traťového úseku Přerov – Prosenice a v km 184,611 traťového úseku Přerov - Dluhonice. Zbývající části traťových úseků Přerov – Prosenice, Přerov – Dluhonice vč. výhybny Dluhonice a kolej č. 1S Dluhonické spojky byly zařazeny do 2.stavby.
Rozsah prací v jednotlivých úsecích na nichž se nachází žst.Přerov:
a) Hlavní práce
Modernizace hlavní TEN – T trasy - II.TŽK (rekonstrukce železničního spodku a svršku, nástupišť, mostů, pozemních objektů, trakčního vedení, elektrických rozvodů a osvětlení, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, výstavba protihlukových opatření:
- od km 179,895 do km 184,436 270 t.ú. Přerov - Prosenice a do km 184, 384 285 t.ú. Přerov - Dluhonice
- od km 87,901 do km 87,334 330 t.ú. Přerov - Věžky (Brno)
b) Práce vyvolané realizací projektu Rekonstrukce žst.Přerov 1.stavba
Úprava stávajícího zabezpečovacího zařízení:
- od km 184,436 270 do km 185,615 000 t.ú. Přerov - Prosenice
- od km 184,384 285 do km 184,611 000 t.ú. Přerov - Dluhonice
- od km 178,480 do km 179,895 t.ú. Říkovice - Přerov
- od km 87,334 330 do km 86,580 000 t.ú. Přerov - Věžky (Brno)
Další informace na stránkách příjemce
zde.