Rychlostní silnice R4 křižovatka I/20 - Nová Hospoda
Příjemce:
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Místo realizace projektu:
Jihočeský kraj
Přesné místo realizace:
Předotice, Drhovle
Datum zahájení:
21.9.2005
Datum ukončení:
30.9.2008
Datum schválení projektu Řídícím orgánem OP Doprava:
12.12.2007
Datum schválení projektu Evropskou Komisí:
16.5.2013
Projekt schválen v rámci prioritní osy:
4 - Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T
Oblast podpory:
4.1 - Rekonstrukce a modernizace na silnicích I. třídy mimo TEN-T
Zdroj financování EU:
Evropský fond pro regionální rozvoj
Schválený příspěvek z fondů EU:
560 188 856 Kč
Celkové náklady projektu včetně DPH:
1 397 756 756 Kč
certifikováno – příspěvek EU:
504 592 754 Kč (k 22.11.2024)
|
|
Zobrazit polohu projektu na mapě
|
Základní informace o projektu:
Předmětem projektu byla výstavba rychlostní silnice R4 v kategorii R22,5/100 a úseku připojení silnice I/20 v téže kategorii v rámci výstavby miimoúrovňové křižovatky. Projekt zahrnoval 3 hlavní úseky, jeho celková délka činila 2 610m. Hlavní trasu projektu v délce 2 150 m tvořila silnice R4 (790 m), silnice I/4 (1050 m) a úprava silnice I/20 (310 m). Do celkové délky projektu se započítala také úprava silnice I/20 směrem na Blatnou v délce 460 m. Úsek stavby navazoval na předchozí dokončenou stavbu I/20 Písek, 7.stavba a stavbu
R4 Mirotice - Třebkov.
Součástí stavby bylo 6 mostních objektů o celkové délce 460 m, opěrné zdi délky 140 m a protihluké stěny v délce 550 m. V rámci projektu byla provedna úprava větví mimoúrovňové křižovatky v délce 3 425m.
Účelem stavby bylo vybudování kapacitní mimoúrovňové křižovatky s bezkolizním připojením silnic I/4 (budoucí rychlostní silnice R4) a silnici I/20 (E49). Zmíněné komunikace propojují Jihočeský kraj se Středočeským a Plzeňským krajem. Lokalita Nová Hospoda ležící severozápadně od Písku je místem, kde se vzájemně kříží dvě silnice první třídy. Jedná se o silnici vedoucí od Prahy směrem na Strakonice a hraniční přechod Strážný se SRN a silnici I/20 vedoucí z Českých Budějovic přes Písek na Plzeň. Pro zabezpečení začlenění stavby do krajiny a snížení dopadu naž životní prostředí jsou součástí stavby pasivní protihluká opatření a ozelenění stavby.
Aktuální stav:
realizace projektu ukončena
Další informace:
Výstavba křižovatky umožnila podstatné zkrácení jízdních dob, zvýšení bezpečnosti jízdy a odstranění dopravních kongescí. Realizací projektu došlo také k výrazným úsporám provoních nákladů, zlepšení dostupnosti regionů a ke snížení dopadů na životní prostředí.
Tento projekt byl dokončen a uveden do provozu již v roce 2008.
Poslední aktualizace údajů:
1.11.2017
Fotografie - stav před realizací:
Fotografie - realizace:
Fotografie - dokončený stav: